אילו אמצעים עומדים לרשות האדם הקשיש על מנת להגן על ביתו?

מאמר הדרכה לקשישים המבקשים להיות מוגנים בביתם בכל עת!

בטחון לקשיש בביתו

גיבוש מערך יעיל של הגנה ואבטחה הוא אחד המטרות החשובות ביותר העומדת לנגד עיניהם של בעלי בתים ובייחוד אנשים מבוגרים. תחושת הביטחון נובעת לעיתים קרובות מהאמצעים אשר עומדים לרשותנו, מהפריסה שלהם בסביבה הביתית, ומהשימוש בהם לאורך זמן.

כיום ניתן ליהנות משורה ארוכה של אמצעים חדשים אשר מבטיחים הגנה אופטימאלית. אמצעים אלו מוכיחים את יעילותם, ובמקרים מסוימים הם יכולים למנוע נזקים בלתי הפיכים. כדאי להכיר את האמצעים הנכונים, ולהשקיע ברכישה שלהם על מנת להעלות את ערך הנכס, למגן את הבית מפני פריצות ולמנוע גניבות וחבלות לקשישים החיים לעיתים לבדם ועלולים להיפגע בעת פריצה.

כללי הזהירות הבטוחים שיכולים למנוע פריצות וגניבות

בשלב הראשון של הגנה על הבית יש להתייחס אל כללי זהירות מעשיים. על מנת להגן על הבית טוב יותר כדאי לאמץ הרגלים נכונים, כגון:

–          נעילת דלתות גם לאחר יציאה קצרה מהבית

–          שמירה על דלת נעולה ביום ובלילה – לא לפתוח לאדם זר

–          נעילה הרמטית של הדלתות לקראת יציאה לחופשה או נסיעה ארוכה

–          הגברת מודעות לפריצות או גניבות בשכונה

–          הימנעות מהשארת מפתח מחוץ לבית, בארון החשמל או מתחת לשטיח – רצוי לשים את ארון החשמל בתוך הבית.

כללים אלו נראים אלמנטריים, אך רוב הפריצות לבתים מתבצעות בשל אי הקפדה עליהם. בכל הנוגע להגנה על הבית לא כדאי לקחת סיכונים מיותרים. כדאי להתרגל אל כללי הבטיחות מוקדם ככל האפשר ולמנוע עוגמת נפש רבה.

הכירו את האמצעים הטכניים למיגון מושלם

בשלב השני של סקירת האמצעים העומדים לרשותנו לצורך הגנה אל הבית רצוי להתייחס אל ההיבט הטכני:

א. חלונות – מומלץ לבצע מיגון חלונות בכל רחבי הבית. המיגון מקטין משמעותית את הסיכוי לפריצה, חוסך בעלויות על אמצעי מיגון אחרים, ומוכח בתור שיטה יעילה. המיגון מבוסס על מנעולים קטנים המיועדים במיוחד למפתחי החלונות. מיגון כזה מתווסף על הנעילה הרגילה של החלון, ואינו מאפשר את פתיחתו מבחוץ. העלות של מיגון חלונות אינה גבוהה, והמיגון רלוונטי עבור דירות קרקע, בתים פרטיים, דירות בקומות נמוכות ועוד.

ב. דלתות – הדלתות דורשות את אמצעי המיגון המתקדמים ביותר. למרבה האבסורד, פריצות אל תוך בתים מתרחשות בדרך כלל מתוך הדלת הראשית. כדאי להשתמש במנעולים חדשים עבור הדלת, להחליף צילינדר לאחר אובדן מפתחות, ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי שיטות מיגון מתקדמות עבור הדלת הראשית.

ג. חצרות, מרפסות וגגות – בתים בעלי גישה אל סביבה חיצונית נדרשים לשדרג את מערך ההגנה שלהם. קל יחסית לפרוץ מהחצר, מהמרפסת או מהגג אל תוך הבית, ולכן כדאי להשקיע במיגון של הדלתות הללו. ניתן למנוע את הפריצה במידה ומקפידים על דלת סגורה במהלך הלילה, על שימוש במנעולים איכותיים, ועל סגירה הרמטית גם במהלך שעות היום.

השילוב בין כללי הזהירות לבין האמצעים הטכניים יוצר ארגז כלים אידיאלי עבור הגנה על הבית ובמיוחד לאדם מבוגר או ערירי. יש לזכור כי פריצות וגניבות מתרחשות מדי לילה בכל הערים בישראל, ללא יוצא מן הכלל. ישנם פורצים המאתרים אנשים קשישים בידיעה שאולי קל יותר לפרוץ לבתים אלו. לא כדאי להקל ראש בנושא, ועדיף לשדרג את מערך המיגון לפני שיהיה מאוחר. מיגון איכותי משפר את תחושת הביטחון של המשפחה, ומאפשר לקשישים לישון בשקט בלילה.

המאמר בחסות מנעולן בפתח תקווה – אבי הרשקו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.