סוגי מכשירי השמיעה

מכשירי השמיעה כיום הינם חדשניים ונמצאים בחזית הטכנולוגיה. הם בעלי מאפיינים רבים, איכויות צליל וגודל מינימאלי, אשר אינו בר השוואה למכשירי שמיעה אשר היו קיימים בעבר הלא רחוק. ישנה תחרות גדולה בין החברות המייצרות את מכשירי השמיעה, אולם קיימי בשוק מספר חברות מובילות, בעלות תו תקן של איכות, ומכשירי שמיעה אשר מיוצרים ללא פשרות. יש לבחור את סוג מכשירי השמיעה המועדף עליכם והמתאים ביותר עבורכם באופן ספציפי.

מכשירי שמיעה

מיקום מכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה יכולים להתמקם בתוך האוזן או מאחורי האפרכסת. ההתאמה המדויקת של סוג המכשיר חייב להיעשות בייעוץ של קלינאית תקשורת, לאחר מדידות האוזן (פנימית וחיצונית) ותשאולים רבים ועמוקים על סגנון החיים, דרישות מיוחדות, היענות לטיפול וסוג הבעיה. לכל אחד מסוגי מכשירים אלה ישנם יתרונות וחסרונות. מעבר לכך, יש לקחת בחשבון כי לשיקום שמיעתי מלא, כדאי ורצוי להשתמש באמצעי עזר נוספים, בכדי להקל על חיי היום יום (כמו למשל מגברים לטלפון ועוד).

יש האומרים כי המכשירים הממוקמים מאחורי האוזן הינם אמינים יותר. בכדי שהם יוכלו להיות מוסתרים הם מעוצבים באופן שיהיה בלתי מורגש, במגוון צבעים וצורות. מנגד, מכשירים הממוקמים בתוך תעלת האוזן יהיו דיסקרטיים יותר, ולא ייראו כמעט בכלל. בדרך כלל הם יהיו מעוצבים מאד וקטנים, ולפיכך גם יידרשו רמת מיומנות גבוהה יותר ובדרך כלל יתאימו לאנשים בעלי חומרת ירידה שמיעתית בינונית.

 

גודלם של מכשירי השמיעה

כיום כל סוגי מכשירי השמיעה הינם קטנים ומעוצבים על פי מיטב הטכנולוגיה. מכשירי השמיעה הקטנים יכולים להתמקם הן בתעלת האוזן והן מאחורי האפרכסת, וכמעט שאין מבחינים בהם. מכשירים אלו עברו "מתיחת פנים" והם נראים כאביזרים נלווים של הטלפונים החכמים (בדומה לאוזניית ה bluetooth)

מכון שמיעה בירושלים הינו מכון המתאים לבעלי מגבלות השמיעה. במכון יש מגוון מכשירי שמיעה המתאימים למגוון האוכלוסייה וכן שלל פתרונות רב לכלל הציבור.אין זה אומר כי דווקא מכשירי השמיעה הקטנים הם הטובים ביותר, בעוד שהגדולים יותר הינם טובים פחות. אלה וגם אלה מאופיינים במיטב הטכנולוגיה, ועשויים להתאים לאנשים שונים. בדרך כלל, ההתאמה תיעשה על פי מדדים של גודל האוזן, דרישות המטופל וחומרת הירידה בשמיעה. יש להתרשם גם ממאפיינים אלו של מכשירי השמיעה, מעבר לגודלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.