משחקי חשיבה למבוגרים לאימון מנטלי

כשנו חושבים על אימון, לרוב עולה בראשנו תמונה של מכון כושר, אך אימון לא חייב להיות פיזי. הוא יכול להיות גם אימון רגשי, אימון להשגת מטרות בחיים (כמו קואוצ'ינג) וגם אימון של האיבר החשוב ביותר בגופנו- המוח. בניגוד למה שנוטים לחשוב, אמנם הקשרים במוח נבנים באופן מהיר ובולט בגיל הילדות אך גם בגיל מבוגר ניתן לאמן את המוח, לגרום להיווצרות קשרים חדשים  בתוכו, לשמור על הקשרים הקיימים וכך ולשמור עליו במצב חד וצלול יותר. משחקי חשיבה למבוגרים הם אחת הדרכים לאמן את מוחנו, להציב לו אתגרים ולגרום לו לעשות את אחד התפקידים החשובים ביותר שלו- לחשוב.

להרגיש את המשחק בכל החושים

הגישה אל משחקי חשיבה למבוגרים רבים, ממש כמו משחקי ילדים היא דרך המחשב. עם זאת, משחקי חשיבה הם בדיוק ההזדמנות להתנתק קצת מן המחשב, לצאת מן העולם הדיגיטלי שעוטף אותנו כמו בועה ולשלב חשיבה עם מוטוריקה עדינה. משחקי חשיבה העשויים עץ או מתכת מאפשרים לנו לשלב את החשיבה וההתמודדות עם האתגר המנטלי יחד עם חוויה רב חושית. משחקי חשיבה מעץ הם בעלי מראה יפה ואף מרשים ובנויים צורות תלת מימדיות יפות: קוביות גדולות המורכבות מקוביות קטנות בעלות גוונים שונים, כוכב תלת מימדי ושלל צורות נוספות. בנוסף, גם לחוש המישוש יש פה תפקיד והעבודה איננה רק חשיבה נטו אלא עבודת הרכבה שנעשית בעזרת הידיים. זוהי הזדמנות להחזיר לידיים את תפקידן. היום, בעולם הממוחשב בו אנו חיים, השרירים המרכזיים הפועלים בידינו הם שרירי האצבעות…

משחק חשיבה במתנה

אם יש לאחד מחבריכם יום הולדת, משחקי חשיבה למבוגרים העשויים עץ או מתכת יכולים להיות מתנה נהדרת ומקורית. התמודדות עם האתגר היא ממש תרפיה שלוקחת את המתמודד למקום אחר, מקום בו הוא מתנתק לכמה רגעים ממירוץ החיים, חוזר להיות ילד, מרשה לעצמו למלא את ראשו אך ורק בהתמודדות עם אותו משחק. אצל רובנו מחשבות מתרוצצות כל הזמן, אפילו תוך כדי עבודה. משחקי חשיבה למבוגרים יביאו לכך שכל האנרגיות ממורכזות ומופנות כלפי ההתמודדות עם המשחק, מה שהופך אותנו לרגועים יותר. חבריכם ישמחו לקבל משחק כזה וזו בהחלט מתנה מקורית.

משחקי חשיבה כפי שהם תורמים לגיל בוקר הינם חיוניים ותורמים בכל הגילאים במיוחד לילדים. משחקי חשיבה לילדים הם כלי עזר לפיתוח החשיבה, האתגר והמאמץ למצוא פתרון לבעיה. מה שמחדד את החושים הקוגניטיביים של המוח ומלווה בחוויית המשחק עצמו. משחקי חשיבה לילדים בגילאים נמוכים בונה את הליך החשיבה ועוזר בהמשך הדרך לחשיבה מאותו הסוג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.