דיור מוגן בירושלים

ההורים שלנו וההורים שלהם תמיד היו שם בשבילנו, תמיד נתנו לנו הכל ועשו הכל למעננו. כאשר מגיעה העת בו עלינו לדאוג להם, אנו ניצבים בפני התמודדות לא פשוטה. כולנו הרי  רוצים את הטוב ביותר עבור יקירינו. השלווה והנחת רוח בידיעה שבני משפחתנו מתגוררים ומטופלים במקום המתאים והטוב ביותר עבורם, חשובה לאין שיעור.

אם כך, בבוא הזמן, כדאי מאוד לבחון את האפשרות למגורי דיור מוגן בירושלים. כיום ישנו היצע רב של מתחמי דיור מוגן ברחבי הארץ, בערים רבות ובמיקומים מרכזיים.

עם קבלת ההחלטה ותחילת התהליך, חשוב מאוד לבחור את האזור המתאים עבורכם ולבדוק היטב את האווירה במקום, את צוות העובדים ואת ההיצע אותו יקבל הדייר.   צוות מנוסה מקצועי ואדיב, היצע פעילויות נרחב ובתי מגורים מטופחים ומתוחזקים היטב, הם הבסיס לבית דיור מוגן איכותי וטוב.  הקונספט של הדיור המוגן הוא שמירה וטיפוח איכות חיים גבוהה.

בין אם מדובר בבתי הדיור עצמם, במגוון הפעילויות המוצעות לדיירים, בסביבה ובחברה, בנגישות להשגחה ולטיפול רפואי בעת הצורך. כל אלו ועוד משרתים את הדיירים בני הגיל השלישי ומספקים מענה לצרכיהם המשתנים בתקופה זו בחייהם.

אריכות ימים ואיכות חיים בדיור מוגן בירושלים

"שנזכה ל-120 כ-20", הברכה הפופולארית מקבלת בימינו תוקף, והיא רלוונטית יותר מאי פעם. כיום, תוחלת החיים ארוכה באופן משמעותי מאשר בעבר וחשוב לזכור לטפח אורח חיים בריא ומהנה. דיור מוגן מעניק לדייריו סביבה אופטימלית לצורך כך. סביבה שלווה, המשרה נוחות וביטחון. אווירה נעימה, פעילויות תרבות, פעילויות חברתיות ופעילויות ספורט הנם עמודי תווך לשיפור איכות החיים של בני הגיל השלישי ופעמים רבות, הדיירים המשתכנים בדיור המוגן מוצאים עצמם פורחים מחדש, מגלים כישורים ותחומי עניין חדשים ופשוט נהנים מהחיים.

מעבר לדיור מוגן בלב שלם

קיים קושי המלווה את הבחירה לעבור להשתכן בדיור מוגן. מבוגרים רבים מבינים כי המשך השהות בבית ותחזוקתו קשה ומיותרת, וכי באפשרותם לקבל פתרון הולם לצרכיהם במסגרת דיור מוגן, אשר מציע חיי חברה בסביבת גילאים זהה, דירות מאובזרות, שירותי תחזוקה, שירותים רפואיים, פעילויות בידור, תרבות ועוד.

המעבר לדיור מוגן הינו מעבר רגשי לא פשוט עבור כל הצדדים המעורבים בה, וקבלת ההחלטה אינה קלה. המעבר לדיור מוגן כרוך ברמה מסוימת בוויתור על אורח החיים הקודם, חשוב ביותר לעשות כל שניתן על מנת להקל על האדם ולתמוך בו בצעד זה. ויש לזכור כי הבחירה במסגרת של דיור מוגן, הינה בסופו של דבר פתרון חיובי למבוגר וגם לקרוביו.

משהתקבלה ההחלטה ונבחר בית דיור מוגן, יש לקחת בחשבון כי מדובר בתחילתו של תהליך הסתגלות לרעיון ולמסגרת  הדיור המוגן והתאקלמות בסביבת החיים החדשה. תמיכה ועידוד מצד הצוות המקצועי  ובני המשפחה משפיעים מאוד ויכולים להקל רבות על התהליך עבור הדייר החדש. עם הזמן, ולפעמים מהר מן הצפוי, הדיירים החדשים יסגלו לעצמם את אורח החיים החדש, וימצאו אושר הנאה ונחת במסגרת הדיור המוגן, ויהיה ברור ללא צל של ספק שנעשתה החלטה נכונה וטובה. וכשהקרובים שלנו שמחים ומרוצים, אנחנו שמחים ומרוצים, וזו המטרה בסופו של דבר. בדיוק בשל כך, בחירה במעבר לדיור מוגן היא הדרך הטובה ביותר עבור כולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.