כך תבחרו כסא לאדם מבוגר

1בניגוד למה שנהוג לחשוב, ישיבה ממושכת על כסא עשויה לגרום בעיות גב ובעיות בריאותיות נוספות. עובדה זו תקפה בעיקר לגבי מבוגרים, אשר מבלים את רוב זמנם בישיבה בבית. המבוגרים אמנם מרגישים נוח יותר לשבת מאשר לעמוד או ללכת, אך חשוב מאוד שיקפידו על שימוש בכסאות איכותיים ונכונים.

על מנת לבחור כסא לאדם מבוגר, כדאי להתחיל מהגדרת הצרכים, ומהתאמתו למימדי הגוף. ישנם כסאות מצוינים למבוגרים, אשר אותם ניתן להציב בסלון, בפינת האוכל, במרפסת, בחצר או בתוך חדר השינה. כסאות אלו מיוצרים בסוגי ריפוד שונים ומפוקחים על ידי גורמים מקצועיים. על מנת למצוא כסא המתאים למבוגרים, יש לפנות אל חברות השומרות על תווי התקן ועל מחירים הוגנים. התאמת הכסא לכל מבוגר על פי נתוניו וצרכיו האישיים היא צעד חשוב בקביעת הנוחות שלו, והיא תוכל לשרת אותו לאורך שנים רבות.

תמיכה בריאותית של כסאות

כסא לאדם מבוגר צריך לספק תמיכה בקשת הגב התחתון. מנגנוני הפעלה משוכללים, לא תמיד מתאימים למבוגרים: הרבה מהם אינם יודעים, כיצד להפעיל אותם, ולעיתים הם פשוט מייקרים את המחיר לשווא. עדיף להשקיע בכסא עם תמיכה ומשענת, מאשר בכסא מסתובב שלא לצורך. יחד עם זאת, גובה המושב של הכסא צריך להיות מתכוונן, על מנת להתאים למבוגר, כשהוא מבצע פעולות שונות. כסא עם מושב מתכוונן יכול לעזור למבוגר לכתוב ולקרוא, לאכול או לצפות בטלוויזיה. הכיוון של המושב לא צריך לבוא על חשבון הנוחות והתמיכה בקשת הגב התחתון, אך הוא ללא ספק יכול להיות יתרון.

מבחינת מגנוני הטיה, כדאי לבחור כסא לאדם מבוגר על פי שלושה קריטריונים:

א. מנגנון הטיה למשענת הכסא – תפקידו של המנגנון הזה, הוא לאפשר כיוון של המשענת בזווית מינוס. כאשר הגב מוטה קדימה הוא זוכה לתמיכה גדולה יותר, והמבוגר לא צריך לאמץ שרירים לצורך ישיבה בתנוחה מסוימת.

ב. תמיכה לאיזור הצוואר והראש – מנגוני הטיה של המשענת עוזרים לתמוך בצוואר. יש לבחור כסא למבוגר, אשר בו המשענת מגיעה לפחות עד סוף הצוואר.

ג. מנגנון הטיה למושב הכסא – בניגוד לכיוון של גובה הכסא, מנגנון הטיה למושב עצמו יכול לעזור למבוגר לשמור על איזון. הכסא צריך לאפשר למבוגר לשבת בגב זקוף, כאשר שתי הרגליים מוצבות על הרצפה. מושב רך ובדי ריפוד נושמים יכולים להשלים את המלאכה, ולספק למבוגר פלטפורמה אידיאלית.

הרגלי ישיבה והתאמת הכסא לדירה

הרגלי הישיבה של המבוגר יקבעו במידה רבה את ניצול היכולות הארגונומיות של הכסא. במידה והמבוגר אינו מאמץ הרגלים נכונים, יש לרכוש כסא שיעזור לו. חשוב להתעקש על תנוחת הישיבה, משום שרק בעזרתה ניתן לשמור על הגב, הפרקים והאמות. התנוחה המומלצת על ידי רופאים היא עם ירכיים מאוזנות לקרקע ותמיכה זקופה לגב, אך מבוגרים רבים אינם מצליחים לשמור עליה לאורך זמן. יש לבחור כסא, שאפשר לכוון אותו בנוחות, אך לא לוותר על תמיכה בריאה לגב.

שיקול נוסף בבחירת כסא למבוגר הוא התאמתו לדירה. לא מומלץ לצמצם את סביבת המחיה של דירות קטנות עם כסא גדול מדי, ויש לחשוב גם על המשטח: כסא עם גלגלים באיכות נמוכה שורט את הפרקט, וכסאות, שעומדים באופן קבוע, משאירים סימנים על השטיח. התייעצו עם המבוגר או עם המשפחה המורחבת, ובחרו בכסא שייתן מענה גם לצרכים אסתטיים.

בחירת כסא למבוגר היא פעולה חשוב מאוד, שיש לבצע מכל הלב. שימו לב לתנוחת הישיבה, התאימו את הכסא לגוף ובחרו כסאות איכותיים.

באדיבות רשת מיליון כסאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.