איך מקבלים גמלת סיעוד

מטרתה של גמלת סיעוד על פי חוק סיעוד היא לסייע לאנשים מבוגרים שעברו את גיל הפרישה להמשיך לחיות בקהילה זמן רב ככל הניתן. גמלת סיעוד או קצבת סיעוד מגיעה לכל אדם שמתגורר בביתו או בבית אבות (לא במוסד) וזקוק לעזרת מטפל בפעולות יום יומיות.

גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי לפי רמות זכאות:

גמלת הסיעוד משולמת לזכאים לה בהתאם למבחן הכנסות ומבחן כשירות של המטופל שקובעים מה מגיע לו מבחינה כספית, מבחינת שעות טיפול ומבחינת שירותים נוספים. ישנן שש רמות סיעוד שנקבעות לפי שקלול הפרמטרים האלו וניתן לבחור אם לקבל את הגמלה בתשלום או בשירותים לקשיש או בשילו של שניהם.

בכדי להיות זכאי לקבל גמלת סיעוד יש לעמוד בתנאים הבאים:

  1. על המבקש להיות תושב ישראל ובגיל פרישה.
  2. כל מגיש הבקשה להתגורר בבית שלו או במסגרת של בית אבות או דיור מוגן. במידה והמטופל מתגורר במוסד סיעודי התנאים לזכאות של קצבת סיעוד הינם שונים.
  3. לפי מבחן ההכנסה שבו מחשב ביטוח לאומי את ההכנסה של מגיש הבקשה ואת הקצבה בהתאם.
  4. רמת הנזקקות- יש לעבור מבחן כשירות על ידי נציג של ביטוח לאומי שבודק את היכולת של מגיש הבקשה לבצע בעצמו פעולות פשוטות כגון אכילה ושתייה, עשיית צרכים, רחצה וניידות בתוך הבית. כך נקבעות מספר השעות שהמטופל זכאי להן.
  5. זו גמלת הסיעוד היחידה שמגיש הבקשה מקבל ואינו מקבל קצבה נוזפת. יש לבדוק את הקצבה אשר משולמת מביטוח לאומי ולבחור איזו קצבה עדיפה לקבל.

לאחר הגשת הבקשה לקבלת גמלת סיעוד, מי שנמצא זכאי על ידי המוסד לביטוח לאומי מקבל תעודת זכאות לפי תקופת הזכאות שאושרה להם או לתקופה של שבע שנים מיום קבלת התעודה. מעבר לתשלומים ולשירותים של קצבת סיעוד לפי הרמה שנקבעה למטופל, תעודת הזכאות לגמלת סיעוד מעניקה פטור מתשלום למלווה במקומות ציבוריים עם זאת יש לציין שפטור מתשלום מלווה אינו חובה ליישום על ידי בעל העסק ואין ביטוח לאומי אוכף ובודק את בתי העסק. את המידע יש לבדוק ישירות מול נותן השירות.

במידה ויש לכם בני משפחה סיעודיים שמעוניינים להמשיך להתגורר בביתם ולהתנהל באופן עצמאי עד כמה שניתן, תוכלו להגיש את הבקשה עבורם ולבדוק את רמת קצבת הסיעוד שמגיעה להם. לאחר שנקבעה עבורם רמת הסיעוד הרלוונטית מומלץ להיכנס לאתר של המוסד לביטוח לאומי ולבחור את השילוב המתאים ביותר לקבלת הגמלה- כספית בלבד, שעות טיפול בלבד, או שילוב של כסף שעות טיפול ושירותים נוספים. בכדי להגיע לתמהיל המתאים ביותר מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.