רצפת בטון מוחלק – טובה יותר לגיל שלך!

רצפת בטון מוחלק – לא מה שחשבתם

עד לפני כמה שנים אף אחד לא חשב על משטח בטון כרצפה לבית. רצפת בטון נתפסה כמשהו מחוספס וללא גימור אסתטי, שהיו משייכים אותה לחניונים גדולים מתחת לבניינים, מוסכים, אזורי פריקה וטעינה של סחורות במבנים שונים, אזורי תעשייה ומסחר שונים וכדומה. בבית התייחסו אל משטח בטון רק כאל התשתית שעליה יודבקו המרצפות ואף אחד לא חשב על בטון כעל הרצפה הגלוייה שעליה הולכים. אבל כמו במקרים רבים אחרים, גם בטון הפך לחומר בעל גימור מעולה, ובטון מוחלק הפך מבוקש גם בבתים וגם בחצרות המבקשים להיראות אסתטיים ולהשתלב בעיצוב של המקום. בטון מוחלק ניתן לעצב במראה יפה ונקי, ובמקרים רבים מעדיפים אדריכלי פנים לעשות שימוש ברצפת בטון מוחלק על מנת ליצור ניגודים בעיצוב הבית בין רהיטי עץ חמים תקרה לבנה ורצפה חלקה וקרת מראה. ובנוסף, רצפת בטון צרובה יכולה לשוות לרצפה מראה חי ומלבב ולא "בטוני" כלל.  רצפת בטון יכולה להיות מאד מועילה במוסדות לגיל הזהב או בבתים שבהם שוהים אנשים מבוגרים, הנעזרים בכסאות גלגלים או במקלות הליכה וכדומה.

בטון מוחלק בבתי אבות

בטון מוחלק בבתי אבות

יתרונותיה של רצפת בטון מוחלק

בנוסף למראה המיוחד של רצפת בטון מוחלק יש לה גם יתרונות מעשיים כמו:

  • ביצוע מהיר מחומר עמיד ומאד חזק.
  • רצפת בטון מוחלק עמידה לשנים רבות גם בעת חשיפה לשחיקה גבוהה כמו במוסדות שונים כמו אולמות אירועים, מוסדות ציבור שונים, בתי אבות לגיל הזהב וכדומה.
  • רצפת בטון מוחלק היא נטולת חיבורים בין מרצפות, ולכן לא צוברת לכלוך בחריצים, היא ישרה לחלוטין וללא כל מהמורות.
  • רצפת בטון מוחלק ניתן לקבל בצבעוניות שונה על ידי צריבתה באופן מיוחד, ועל ידי כך להתאימה לעיצוב של המקום.

הכנת רצפת בטון מוחלק

השלב הראשון הוא יישור השטח שבו תותקן הרצפה והידוק האדמה. לאחר מכן מניחים חומר שאינו מגיב כימית לחומרים אחרים על הקרקע. לאחר מכן תוחמים את השטח המיועד לריצוף תוך התחשבות בתיעול האמור לעבור כמו חוטי חשמל, צינורות אינסטלציה וכדומה.

בשלב השני מניחים רשתות מברזל שעליהם יוצקים את הבטון. השילוב עם הברזל יוצר בטון מזויין ומאד עמיד. לאחר היציקה מיישרים את הבטון לגובה הנחוץ ומוחדרים אליו חומרי הגנה שמחזקים את עמידותו מפני שחיקה.

בשלב השלישי יוצרים את הבטון המוחלק וזה עוד לפני ייבושו. בעזרת מכשיר שמכונה "הליקופטר" שלהביו מסתובבים כמו להבי הליקופטר מחליקים את הבטון, ולאחר כמה ימים מתייבש הבטון סופית, מוציאים את המסגרת שנבנתה בהתחלה, וקובעים בבטון חריצים עדינים למניעת סדקים ברצפה. על הכל מניחים שכבת סילר לאיטום הרצפה.

בגמר השלבים הללו ניתן לתת לרצפה את האופי והעיצוב הרצויים לה על ידי הטבעות ליצירת טקסטורה מיוחדת או על ידי צריבה בחומצה מיוחדת ליצירת גוונים שונים, או על ידי החדרת פיגמנטים של צבע להחלפת הצבע האפור של הבטון.

רצפות בטון מוחלק מאד מבוקשים כיום וניתן למצוא אותם במקומות שונים, במוסדות וגם בבתים פרטיים. במקומות שבהם חיים אנשים מבוגרים המוגבלים בתנועתם תהיה רצפת בטון מוחלק הפתרון הטוב ובטיחותי ביותר עבורם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.