אילו תוספים מומלץ שיהיו ברכבי הסעות לנכים?

רכבי הסעות תמיד צריכים לעמוד בסטנדרטים מחמירים במיוחד, אך תמיד יש לשים לב לכך, שכאשר מדובר על הסעות עבור ציבור הנכים, הדבר אף נכון פי כמה וכמה. מטבע הדברים, אנשים עם נכות בגפיים שלהם, נעזרים בכסא גלגלים וזאת בכדי להגיע ממקום למקום. לכן, כאשר הם נכנסים לרכב הסעות – מובן שהוא חייב להיות מותאם עבור כסא הגלגלים שלהם. על כן, רצוי שיהיו מספר תוספים מרכזיים בתוך רכבי ההסעות לנכים, וזאת על מנת שהנסיעה של כולם תהיה נעימה ובטוחה וללא תקלות.

מעלון

 

על אילו תוספים מדובר?

  • התקנת מעלון – בכל רכב הסעות נכים, רצוי שיהיה מעלון אוטומטי מיוחד. תפקידו של המעלון, הוא בעצם להרים את הנכה עם כסא הגלגלים שלו ישירות לתוך הרכב. המעלון צריך להיות בגודל סטנדרטי, כך שיתאים לרוב הדגמים המוצעים כיום של כסאות הגלגלים בישראל. אופן העבודה של מעלון הוא פשוט – רותמים אליו את הכסא גלגלים והאדם שיושב עליו, מרימים את המעלון כלפי מעלה, משחררים את הכסא, ומקפלים אותו חזרה – או כמובן מרימים אדם נוסף לתוך הרכב בעזרת המעלון.
  • כריות לחץ – רצוי מאד שלנהג בחברת ההסעות, יהיה סט של כריות לחץ וכן מושבי גב אורתופדיים עבור הנוסעים. הדבר חשוב במיוחד, משום שאצל נכים יש יותר חשש להיווצרות של פצעי לחץ עקב ישיבה לא נוחה, והעובדה שהם אינם מסוגלים להזיז את הגפיים התחתונות שלהם. לכן, כשיש כריות לחץ בתוך רכב ההסעות, אפשר לשים אותם מתחת לגופם של הנוסעים, וכך אין סכנה להיווצרות פצעים.
  • מנופים ניידים – ברכבי הסעות רבים, רצוי שגם יותקן מנוף נייד. המנוף הנייד נועד להרמת אדם שלא יכול לנוע בכוחות עצמו, ויכול להזיז אותו ממקום למקום. בין השאר, אם יש צורך להרים את האדם הנכה מכסא גלגלים אחד לאחר ומרכב ההסעה לכסא גלגלים אחר – אפשר לעשות זאת כמובן באמצעות המנוף.

 

תמיד יש לכם את הכלים הנוחים

שימו לב שכאמור, מגוון התוספים המומלצים לרכבי ההסעות לנכים הוא רחב למדי, ואלו כמובן לא התוספים היחידים שאפשר לעשות בהם שימוש. הדבר שיש לזכור בכל מקרה הוא, שבעזרת התוספים הללו, הנסיעה היא באמת נוחה ונעימה יותר לכולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.